www.DancingSword.dk

Til åndedrætstræning bruger jeg et system udarbejdet af en russisk læge og videnskabsmand Dr.Buteyko, som er videnskabelig dokumenteret. Du lærer følgende:
– at bruge metoden til medicinfri behandling af din sygdom (se listen af sygdomme på sitet)
– at forbedre din vejrtrækningsmønster så du kommer tættere på tilstande som man kalder naturlig flow og zonen,
– at forøge dine VO2max værdier (maksimale iltoptagelse) – også på tidspunkter når du ikke træner,
– at optimere iltning af kroppens celler for optimal forbrænding og energiudnyttelse,
– specielle vejrtrækningsmønstre for din idræt forankret til bevægelse karakteristisk for din idrætsgren,
– at normalisere din automatiske vejrtrækningsmønster baseret på det nyeste fysiologiske forskning.

Buteyko systemet har været brugt til at øge udholdenhed af sovjetiske astronauter (kosmonauter) så kontrol over åndedrættet tillod russiske kosmonauter at opholde sig i rummet dobbelt så længe som de amerikanske astronauter.

Buteyko systemet blev også brugt til at træne sovjetiske idrætsfolk – senere olympiske medaljevindere i flere forskellige sportsgrene.

Resultater taler for sig selv!
Brug af Buteyko-systemet har forbedret min egen maximale iltoptagelse betydeligt, med følgende personlige resultater:
1. Hvilepuls – 40 bpm (i stedet for 60 bpm som er fysiologisk norm for min alder)
2. Maksimal puls – 155 bpm (i stedet for 175 bpm som er fysiologisk norm for min alder)
3. Pulsfald (recovery heart rate) – 45 bpm på 60 sek (i stedet for 25 bpm som er fysiologisk norm for min alder)
4. Formindsket mælkesyre dannelse ved høje vedvarende belastninger
5. Ingen gispen efter vejret ved høje belastninger – åndedræt via næsen med lukket mund selv ved puls nær maksimal
6. Minimeret slimdannelse i luftvejene ved vedvarende maksimal belastning

Af andre positive følger af åndedrætstræningen kan nævnes:
– Øget modstanddygtighed mod sygdomme: ingen virus-, betændelse- eller luftvejsygdomme i hele træningstiden
– Formindsket søvnbehov (5-6 timer) – faldet fra tidligere 8-9 timer
– Betydeligt øget modstandsevne mod stresspåvirkninger
– Forbedret psykisk balance
– Forbedret fokuseringsevne

Gratis foredrag:

– Kurser for Private & Foredrag og Kursusforløb for Medarbejdere i Virksomheder:
– medicinfri sygdomsbekæmpelse – i hverdagen
– din personlige livproces på vej ud af livsstilssygdommen – mod et langt aktivt liv
– kurser for elite sport – peak performance for sport
– kurser for professionelle musikere – peak performance for music